lunedì 24 agosto 2009

Dialogo tra la musica salentina e la modernità.

Carissimi lettori, finalmente riesco ad aggiornare il blog.
Ora voglio farlo in maniera particolare, proverò ad inventare un dialogo, quasi teatrale, tra la Musica Salentina e la Modernità, per spiegare, ancora un'altra volta, come, secondo me, si comportano i salentini con la loro musica. (Sarò ripetitiva, ma gli unici che non hanno gli atteggiamenti che condannerò sono gli... Zoè!).
Farò parlare la Musica Salentina nella sua lingua, il nobile dialetto leccese, mentre la tracotante e stupida Modernità parlerà in italiano standard.
MUSICA SALENTINA: Osci sta casa a postu aggiu mintire, peccé forse nu veru amicu have vinire...
MODERNITA': Io non sono amica di nessuno, a te ignorante contadina neanche ti considero uno.
MUSICA SALENTINA: A li tiempi mia, ossignuria, a ci ve trattava comu amicu se tinia rispettu:ci vui nu lu sapiti dicitime: ce teniti 'ntra lu piettu?
MODERNITA': Io ho un cuore nel petto, ma è diverso dal tuo: non ha spazio per i sentimenti, pensa solo al denaro.
MUSICA SALENTINA: E uliti puru cu ve se 'nvidia? A mie sta vita vostra me pare na tragedia! Sienti nu picchi beddrha amica mia: peccè ti ni si vinuta a casa mia?
MODERNITA': Sono venuta perché purtroppo la gente ti cerca, e allora sono venuta a rubarti la saggezza e la sapienza.
MUSICA SALENTINA: Vui ve chiamati Modernità, ma a mie me pariti cchiui disonestà. Ieu pozzu puru cu ve dau nu consigliu piccinnu, d'altra parte vivu a tantu tiempu e tegnu dirittu: senza ca tie te minti 'n competizione, poi cu cunti le novità cu la mia canzone e lu sonu meu (vidi quiddi amici de lu Capu ca ieu tegnu, ca 'ntra n'"Officina" lavoranu puru a quistu cu lu 'ngegnu).
MODERNITA': Mamma mia questi Zoè, ancora con i tamburelli e il vaso delle baccanti, ora ci illudono di cantare gli immigrati che giungono qua, ma questi "Maledetti guai" sono una grande solfa!
MUSICA SALENTINA: Stau felice ca li canusci, me piace ca puru hai 'ntisu lu lavoru de iddi ma... sienti nu picchi: pe tie qual è la modernità ca ieu aggiu tinire?
MODERNITA': Tu devi diventare una musica come le altre, non ti si deve riconoscere, la gente deve solo "zumpare" ma non deve soffrire e tanto meno pensare.
MUSICA SALENTINA: None! Ieu a quistu nu cedu: a mie pe' tantu e tantu tiempu hannu cantatu, e sempre le pene sofferte cu mie hannu 'ncurdatu. E poi sientime bona, ca ieu puru ci su cuntadina nu picchi de cultura la tegnu. A mie m'ha cantatu puru lu Titu Schipa, ddu grande tenore leccese, ca era de Lecce l'usignolu, e iddu m'ha tinutu tantu e tantu cchiù rispettu de tie.
MODERNITA': Sua Eccellenza Tito Schipa, signora mia, viveva negli anni Cinquanta, quando ancora, le persone che la sentivano come la loro musica esistevano effettivamente. Oggi chi vi cerca non vi vuole più con la sofferenza e le pelli di tamburo, vi vuole come il pop, solo con "Pizzicarella mia pizzicarella".
MUSICA SALENTINA: E ieu stu pop lu canuscu, pensa ca già 'ntra l'anni Cinquanta n'imu 'ncuntratu, perché nc'erane delle tarantate ca nu me uliane cchiui, e puru ci l'aggiu cercate cu le curava, idde addù stu signore se nde sciane cuntente.
MODERNITA': Assolutamente no! Tu hai incontrato quella musica leggera cretina che ancora rispettava il passato della cultura italiana, adesso il pop sono io, anzi, io sono peggio di lui, mi chiamo World music.
MUSICA SALENTINA: Matre santa! E ci siti, me pare ca puru lu nome n'inglese teniti.
MODERNITA': Io sono una musica che unisce tutto il mondo in un'unica ed insostituibile miscela meticcia. Non mi importa né della geografia né della storia, voglio semplicemente sfruttarti per quel che mi serve. Ho vari amici che ti conoscono, ma con i tuoi Zoè non se la spartono.
MUSICA SALENTINA: Mo' oju te cuntu nu segretu: l'"Officina" già mescola nu picchi li strumenti tipu comu dici tu, puru ci lu face cu lu rispettu ca se deve a nu veru amicu... ma ieu tinia nu custode, nu difensore doratu ca alla mia tradizione tinia chiu de ogni autra cosa: se chiamava Roberto Raheli. Mo' iddu nu lavora cchiui, proprio perché t'ha 'ncuntrata e s'have stizzatu cu tie.
Mo' oju te fazzu na dimanna, 'nprima ca cunti e dici n'autra cosa de le tue: ieu moi su cantata de gente ca pozzu puru cu fazzu li nomi. Pensane quisti ca me cantane a mie?
MODERNITA': Beh, signora mia, non so se sa che il mondo cambia, e non so se si ricorda che lei nel XVII secolo era diversa da come è ora.
MUSICA SALENTINA: Comu ieu era 'ntra quiddu tiempu, ete nu segretu ca pozzu me tegnu pe mmie. Quiddu ca sta ve dicu ete: na fiata, quannu se cangiavane gli strumenti cu me se sunava, cangiavane mutu. Moi, lei, signora Tracotantità, nu vole me cangia nienti, puru ci ole me cangia tuttu. Moi ca ci pensu, ieu l'amici soi l'aggiu ntisi nu saccu de fiate. Puru sabatu passatu iddi me cantavane cu la solita superficialità. Pensa ca iddi tenivane nu sacciu quanti tamburieddi, nu beddrhu tamburru chiu grande ca ni tinia vari addintru, poi nc'era nu strumentu bassu, poi nc'erane tutti li vecchi amici mei, inclusi autri ca su cchiu novi comu la chitarra battente. La canusciti?
MODERNITA': Ma allora lei ha una coscienza, mi rimangio tutto quello che ho detto di male su di lei, e da ora in poi diventiamo amiche.
MUSICA SALENTINA: Pozzu ve dau nu consigliu moi? Ieu nu dicu ca vui nu m'iti fare "alla muderna", dicu sulu ca iti essere nu picchi chiu nobili de core. Quannu quarchiduno nu se canusce, unu nu se pote subitu minare allu mare a 'nchina avventura. 'Mprima, have a canuscire la mia storia, poi have a pensare: "Ieu, ca vegnu de nu munnu cusì diversu: comu m'aggiu comportare?". Cusì, nu picchi dannu e nu picchi pijannu, la modernità na vera amica me vene.
MODERNITA': Sono pentita di ciò che ho detto prima, ti ringrazio di tutto mia nuova amica, ma purtroppo credo che non potrò evitarti il "tempestone".
MUSICA SALENTINA: Finalmente nu picchi de rispettu te l'aggiu 'nparatu, e oju te ringraziu ca te l'hai pijatu. Ieu nu pretennu ca tutti me fannu tradizionale, ulia sulu tantu ca ci face autre cose, magari puru usandu stu dialettu ca sacciu cu cuntu, lu diciane cu la massima umiltà. E ulia, sempre da sti signori, ca me purtavane nu picchi de modernità puru cantannu cose nove, no solu cu li strumenti de recente fabbricazione. Mo' tie te stizzi e st'idilliu finisce, ma viva Zoè ca sta cosa la capisce.
MODERNITA': Guarda: l'idillio con te non finisce per niente, i tuoi amici Zoè, ora l'ho capito sono molto brava gente.

Nessun commento:

Posta un commento